1. Miejsce, termin, organizator
• regaty odbędą się w dniu 23.09.2023 na torze regatowym MALTA. Godzina rozpoczęcia regat zostanie podana po weryfikacji zgłoszeń, jednak nie wcześniej niż o godz. 09:30;
• organizatorem jest Wielkopolski Związek Kajakowy w Poznaniu.
2. Uczestnictwo
• w regatach mogą startować seniorzy, juniorzy, juniorzy mł, młodzicy;
• seniorzy, juniorzy, juniorzy mł., młodzicy mogą startować w 2 konkurencjach;
• osada musi się składać tylko z zawodników jednego klubu, zakazane jest łączenie osad z różnych klubów.
3. Konkurencje regat UWAGA !!! ZMIANA ROCZNIKÓW
• seniorzy 2005 i starsi 500 m K-1, K-2, C-1, C-2
• seniorki 2005 i starsi 500 m K-1, K-2, C-1, C-2
• juniorzy mł. 2008-2009 500 m K-1, K-2, K-4, C-1, C-2
• młodzicy 2010-2012 500 m K-1, K-2, K-4, C-1, C-2
• młodziczki 2010-2012 500 m K-1, K-2, K-4, C-1, C-2
• kobiety open 500 m K-4
• mężczyźni open 500 m K-4
• MIXED open 500 m K-2, C-2
4. Ramowy Program
Minutowy program zawodów zostanie opublikowany po zamknięciu zgłoszeń.
Podczas odprawy technicznej Sędzia Główny ma prawo zmienić program minutowy, ustalony na losowaniu.
5. Zgłoszenia, odprawa
• zgłoszenia należy dokonać poprzez internetowy system zgłoszeń PZKaj, znajdujący się pod adresem: http://pzkaj.domtel-sport.pl/ w terminie do 17.09.2023 do godz. 23:59;
• odpowiednie druki można znaleźć pod tym adresem: http://www.wzkaj.poznan.pl/druki/
• podpisane listy zbiorcze wraz ze wszystkimi oświadczeniami należy dostarczyć na odprawę techniczną w dniu zawodów;
• odprawa techniczna odbędzie się w dniu 23.09.2023 o godz. 8:00 w sali audiowizualnej toru regatowego Malta
6. Opłaty
Opłatę startową należy wpłacić do 22.09.2023 na konto Wielkopolskiego Związku Kajakowego:
PKO BP 1 Oddział/Poznań nr 86 1020 4027 0000 1602 1156 9524
W tytule przelewu należy wpisać: „REGATY MWW”
• za każdego zgłoszonego zawodnika z listy w systemie elektronicznym młodzicy, juniorzy, seniorzy – 30,00 zł
• za dogłoszenie zawodnika jedynie z listy zbiorczej, wysokość obowiązującej diety – 45,00 zł
• wadium za protest 10-krotna wysokość obowiązującej diety - 450,00 zł
• wadium za odwołanie 20-krotna wysokość obowiązującej diety - 900,00 zł
7. Sposób przeprowadzenia regat
• regaty zostaną przeprowadzone zgodnie z Regulaminem PZKaj. i niniejszą zapowiedzią;
• w kategorii młodzika wszystkie roczniki startują razem.
• rozgrywane będą wyścigi eliminacyjne i finały
• system kwalifikacji:
❖ 2 eliminacje – 2 pierwszych + 5 z najlepszym czasem (L)
❖ 3 eliminacje – 2 pierwszych + 3 z najlepszym czasem (L)
❖ 4 eliminacje – zwycięzcy z poszczególnych wyścigów + 5 z najlepszym czasem (L)
❖ 5 eliminacji i więcej – zwycięzcy z poszczególnych wyścigów + najlepsi z czasem (L);
• numery startowe zabezpiecza organizacja zgłaszająca osady;
• koszty organizacji pokrywa WZKaj;
• Kolegium Sędziów WZKaj wyznaczy komisję sędziowską;
• szczegółowy program regat zostanie dostarczony na odprawę techniczną;
• zawodnicy w kategorii młodziK startują obowiązkowo w kapokach;
• zawodnicy, którzy zajmą miejsca I-III, otrzymają medale;
• drużyny osad kajakowych, które zajmują miejsca I-III otrzymują puchary;
• punktacja prowadzona będzie za miejsca I-IX
I miejsce - 10 pkt.
IX miejsce - 1 pkt.
• w przypadku braku osady w danej konkurencji istnieje możliwość na wniosek Trenera koordynatora WZKaj do Organizatora, łączenia konkurencji w różnych kategoriach wiekowych oraz zgłoszenia zawodnika młodszego w starszej kategorii wiekowej;
• dana konkurencja odbędzie się pod warunkiem zgłoszenia się min 2 osad;
8. Uwaga
• W zakresie używania łodzi stosuje się przepisy dotyczące wymiarów i ciężaru. Każda łódź biorąca udział w regatach musi spełniać zapis regulaminu wyścigów kajakarstwa klasycznego pkt. 2.1. oraz 2.2.
• Zgodnie z pkt. 5.3.2 aktualnego regulaminu wyścigów kajakarstwa klasycznego – kierownicy ekip muszą dostarczyć oryginały podpisanych list zbiorczych (ze stosownym oświadczeniem) przed rozpoczęciem odprawy technicznej.
Brak listy zbiorczej na odprawie będzie skutkować skreśleniem z listy startowej.
9. Informacja organizatora
• Obsługa medyczna
organizator zapewni obsługę medyczną w miejscu widocznym i dostępnym dla wszystkich uczestników;
• Punkt informacji – biuro zawodów
w punkcie informacyjnym może przebywać obsługa techniczna oraz maksymalnie jedna obsługiwana osoba;
• Organizacja i przepływ zawodników
organizator zapewnia miejsca postoju pojazdów na parkingu usytuowanym nad trybunami zewnętrznymi. Na wyznaczonym parkingu, parkują samochody wraz z przyczepami do przewożenia kajaków. Wioska zawodnicza jest niedostępna dla jakichkolwiek pojazdów oraz przyczep. W wiosce zawodniczej organizator zapewni każdemu klubowi miejsce do bezpiecznego składowania sprzętu;
• Wyżywienie
organizator służy pomocą w zamówieniu ciepłego posiłku – koszt 32 zł, zamówienia należy składać na adres e-mail: wzkaj@wp.pl do 18.09.2023;
• Namioty
organizator informuje, iż namioty klubowe można rozstawiać na placu dolnym (poz-bruk) wyłącznie między ścianą trybun naziemnych, a stojakami na łodzie.
Istnieje również możliwość odpłatnego wypożyczenia namiotu od organizatora. Zamówienia należy przesyłać na adres e-mail: wzkaj@wp.pl do 18.09.2023;
Zakaz ustawiania namiotów na linii mety oraz wzdłuż brzegu jeziora.
REGATY DOFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW
SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO